Studiebesøg mhp. udstilling om aarhusiansk studenterliv

Fra 4. til 6. september 2017 afholder Studenterrådet ved Aarhus Universitet den 29. studiestartsmesse i Aulaen og Vandrehallen.

I den forbindelse forestiller man sig i Studenterrådet, at der i Hovedbygningens foyer præsenteres en universitetshistorisk udstilling - som en slags intro for de besøgende - f.eks. om livet som studerende ved Aarhus Universitet fra 1928 til 2017 og måske med særligt henblik på at fremhæve skikke, traditioner og ritualer i det aarhusianske studenterliv.

Studenterrådets formand Emil Outzen og studiemesseansvarlig Emilie Mariendal aflagde studiebesøg hos AU Universitetshistorie den 25. juli 2017 mhp. indledende drøftelse af mulighederne.

Universitetshistorisk Udvalg/AU Universitetshistorie var også i 2005 involveret i studiestartsmessen, hvilket bl.a. resulterede i en beskeden plancheudstilling med et dengang- og et i dag-afsnit: se 2005-planche (pdf) >