Studiebesøg mph. konstruktion af organisationsdiagrammer

Som udgangspunkt for arbejdet med at forberede aflevering af papirarkivalier fra perioden 1992-1998 til Rigsarkivet ønskede projektmedarbejder ved AU Library Anne Pedersen at (re)konstruere organisationsdiagrammer vedr. hedengangne fakulteter, nemlig henholdsvis Det Humanistiske Fakultet og Det Teologiske Fakultet, for den nævnte periode, og hun aflagde i den anledning et studiebesøg den 21. februar 2018.

De to nævnte fakulteter indgik (sammen med DPU) i det nyoprettede hovedområde/fakultet Arts i 2011.

Det materiale, der er brugbart i en sådan situation, er først og fremmest Aarhus Universitets Informationsnøgle, hvor alle fakulteternes enheder er oplistet årligt.

Aarhus Universitets Informationsnøgle udkom fra 1973 til 2003.

En anden mulighed havde været at benytte sig af oplysningerne i universitetets Årsberetning, der udkom fra 1929 til 2007.

AU Universitetshistories samling af Aarhus Universitets Informationsnøgle er langtfra komplet, og vi hører derfor meget gerne fra afdelinger eller personer, der ligger inde med en eller flere af de årgange, som ikke findes i det universitetshistoriske håndbibliotek, Det drejer sig om følgende årgange:

• 1974
  • 1975