Er du akademiker eller kontormus i dit studiejob?

UNIvers har spurgt tre studerende, om de bruger deres akademiske evner i deres studiejob.

Lidt for meget psykologi i hverdagen

Catharina Møhring Reestorff, psykologi:

– Mit studiejob er som billetsælger på Aarhus Teater. Jeg bruger ikke meget fra studiet i mit job, men det er helt bevidst. Til daglig kan der godt gå lidt for meget psykolog i det, så da mulig-heden bød sig for at få det her job, slog jeg til.

Trækker på egne erfaringer

Kim Bæksgaard Hensen, Europastudier:

– Jeg arbejder her på universitetet som studievejleder. Man kan sige, at jeg ikke bruger redskaber fra mit studium direkte, men alligevel trækker jeg på mine egne erfaringer, når jeg skal rådgive andre studerende.

Pengenød

Ivan Jakobsen, pædagogisk antropologi:

– Jeg havde været ude at rejse og var helt blanket af, så det er af økonomiske grunde, jeg har et studiejob. Jeg er uddannet lærer, så det var nærliggende at få en deltidsstilling på en folkeskole. Med min kandidatuddannelse bevæger jeg mig i en anden retning end mit studiejob, faktisk bruger jeg ikke meget fra universitetet der.

Fotos: Roar Lava Paaske