August 2017

Månedens billede (142)

Internationalt Studentercenter Hald eksisterede fra 1951 til 1974.

Månedens billede er taget i 1962 af Günter W. Schnell, en tysk fysikstuderende, som gæstede Internationalt Studentercenter Hald ved flere lejligheder både før og efter 1962.

Vi fandt billedet på Günter W. Schnells hjemmeside, som også indeholdt visse erindringer fra Internationalt Studentercenter Hald, og spurgte, om vi måtte anvende billedet. Det måtte vi gerne, og på denne baggrund bad vi efterfølgende Schnell om - såfremt han havde tid og lyst - at skrive lidt om dagligdagen på Hald Hovedgaard.

Resultatet, en god sides erindringer, som eventuelt vil blive suppleret på et senere tidspunkt, kan læses på en selvstændig side, som vi netop har oprettet om Internationalt Studentercenter Hald.

Samme sted kan man bl.a. læse en omfattende rapport fra et af de ruskurser, som Det naturvidenskabelige Fakultet ved Aarhus Universitet afholdt på stedet i 1960'erne - foruden at man bl.a. kan studere en britisk medicinstuderendes erindringer fra Hald, hvor han som deltager i den ved Aarhus Universitet i 1956 afholdte Medical Summer School også kom.