Vagn Outzen giver erindringsinterview

Vagn Outzen ser tilbage på et halvt århundrede ved Aarhus Universitet

Lektor emeritus Vagn Outzen giver erindringsinterview til Universitetshistorisk Udvalg 11. marts 2009. (Foto Universitetshistorisk Udvalg).

Umiddelbart efter studentereksamen i 1953 opnåede Vagn Outzen (f. 1935) at få tildelt et længerevarende ophold på kostskole i Dieppe, og året efter påbegyndtes fransk- og danskstudierne ved Aarhus Universitet. Efter kandidateksamen i 1962 og pædagogikum året efter fulgte et kandidatstipendium ved Aarhus Universitet og et lektorat i dansk sprog og litteratur i Caen. Efter en kortvarig ansættelse ved Viby Amtsgymnasium tilknyttedes Outzen Institut for Romansk Filologi som amanuensis i 1967. Her forblev han som lektor og mangeårig institutleder frem til pensioneringen.