Journalens samling af udklip fra årsberetninger 1928-1992

I erkendelse af, at Journalkontorets emne-ordnede samling af udklip fra Aarhus Universitets årsberetninger 1928-1992 ikke længere anvendtes og suppleredes papirielt - eller på anden måde - er den i 2011 blevet overdraget til Universitetshistorisk Udvalg - hvor den ikke entydigt opfattes som et musealt eller arkivhistorisk kuriosum, men fuldt så meget som et aktuelt brugsredskab i den universitetshistoriske gransknings tjeneste.

(Når samlingen inkluderer perioden til og med netop 1992, skyldes det, at Aarhus Universitets årsberetning fra og med 1993 (også) kunne læses på universitetets hjemmeside. Efter 2006/2007 foreligger der igen en ny situation, idet hverken en papirudgave eller en elektronisk udgave af institutionens årsberetning eksisterer længere).