Italiensk arkitekt på studiebesøg

Arkitekt Marialuisa Dus fra Venedig har med sin ledsager Giovanni Matteo Bizzotto aflagt studiebesøg hos Universitetshistorisk Udvalg i uge 18.

Marialuisa Dus blev uddannet som arkitekt i 2005 og har siden været tilknyttet Facoltà di Architettura ved Università IUAV di Venezia.

Det er i forbindelse med sit ph.d.-projekt om nordisk modernisme i 1930'erne, at Marialuisa Dus udforsker Aarhus Universitets arkitektur.

Universitetshistorisk Udvalgs sekretariat har i forbindelse med besøget udgjort en base, hvor spørgsmål vedr. den tidlige arkitektur har kunnet studeres og drøftes. Samtidig har man fra udvalgets side serviceret gæsten ved at forestå diverse kontakter og ved ledsagelse og praktisk assistance i diverse arkiver og samlinger.