December 2018

Månedens billede (158)

Som sædvanlig skal Månedens billede i december have lidt med jul at gøre, således også i år, hvor vi kigger ind i et af loftsværelserne på Marselisborg Studentergaard den 6. december 1943.

Deltagere i decemberhyggen er fra venstre stud.med.erne Bente Egmose Hansen og Grete Thiis (senere gift Juel Knudsen) samt stud.mag. Karen M. Andersen og stud.jur. Karen B. Fich.

Om det er en juledekoration eller et lille juletræ eller måske en hybrid, der ses på billedet, er ikke let at afgøre, når nu billedet ikke ligefrem udmærker sig ved nogen ekceptionel skarphed.

Efter at den tidligere klinikbygning på Marselis Tværvej var blevet omdannet til Marselisborg Studentergaard og fra 1928 havde fungeret som mandskollegium, kom den fra 1941 til at tjene som kvindekollegium, indtil den efter befrielsen blev afhændet til det danske forsvar.