Juni 2007

NYT FRA UNIVERSITETSHISTORIEN (24)

Juni 2007: Bogsamling fra økonomistudiet i 40'erne og 50'erne

Bøger af økonomer fra Aarhus Universitet.

Cand.oecon. M. Stokholm Pedersen har overdraget Universitetshistorisk Udvalg en samling bøger fra økonomistudiet i 1940'erne og 1950'erne. Han har tillige foræret udvalget et antal af den slags små ting, som kun de færreste gemmer, og som derfor nu er yderst sjældne ... Læs videre

Juni 2007: Bestyrelsen for DPU's Historisk Pædagogiske Studiesamling på besøg

Nils Holdgaard Sørensen og Hans Vejleskov på besøg 11. juni 2007.

Det var ikke primært på baggrund af den fuldbyrdede fusion mellem DPU og AU, at 2/3 af bestyrelsen for DPU's Historisk Pædagogiske Studiesamling aflagde besøg i Universitetshistorisk Udvalgs sekretariat ... Læs videre

Juni 2007: Ny universitetshistorisk online-artikel

Jette Odgaard Villemoes.

Universitetshistorisk Udvalg kan hermed præsentere en grundig og omfattende redegørelse for "Specialets historie på Romansk Institut". Artiklen er forfattet af Jette Odgaard Villemoes, der er cand.mag. i fransk og idéhistorie. Se artiklen.

Juni 2007: Bog om Juridisk Biblioteks historie tilgængelig online

Ældre træskilt tilhørende Universitetshistorisk Udvalg.

Bogen Juridisk Bibliotek 1944-2004 kan nu læses på Universitetshistorisk Udvalgs hjemmeside.

Juni 2007: Søgefelt på udvalgets hjemmeside

Udvalgets velkomstside er blevet forsynet med et søgefelt, som gør det muligt at søge intensivt på udvalgets stærkt ekspanderende hjemmeside. Søgefeltet befinder sig nederst til venstre på velkomstsiden.

Juni 2007: Se Månedens billede

Udsnit af Månedens billede.

Månedens billede er et portræt af dr.med. Knud Faber, der var overlæge og professor i København, men som fik meget stor betydning for etableringen af Aarhus Universitet. Se Månedens billede. I tilknytning til valget af Månedens billede er der oprettet en profil på Knud Faber i Persongalleriet, hvorfra der er links til biografiske fremstillinger i Acta Jutlandica .