Billedsærsamling 0123A - Tage Bai Andersen/Portrætter fra Matematisk Institut 1970'erne

En samling bestående af et par hundrede fotografier af medarbejdere mfl. ved Matematisk Institut - såvel VIP som TAP samt studerende - er i sommeren 2012 blevet overdraget af fhv. studieleder, lektor emeritus, cand.scient. Tage Bai Andersen.

1. Portrætter

Samlingen består af ca. 130 portrætfotos med identifikation af de portrætterede.

En smagsprøve på portrætterne kan ses andetsteds på denne side, hvor der også ligger et udklip fra Matematisk Instituts Internal Institute Communications (I.I.C.) om personalefotografering; klippet stammer fra det nummer, som udsendtes 1. september 1970 og som indgår i en samling af papirer vedr. Matematisk Institut, som samtidig er blevet overdraget til udvalgets samling.

Hertil kommer 67 personers portrætter gengivet i fotokopi under overskriften "Staff Members" ved Matematisk Institut 1969/70, udsendelse dateret november 1969.

Endelig foreligger ca. 65 portrætfotos uden identifikation af de afbildede.

2. Gruppebilleder

Diverse opstillinger af persongrupper.- en del med oplysninger om navne. I alt 9 fotos.