Cai Holten - arkivalier deponeret af Steno Museet

Samlingen, der rummes i en enkelt arkivæske, omfatter korrespondance, taler mv., scrapbook, hædersbevisninger, papirer vedr. Holtens liv samt fotos.

Endvidere er i december 2019 den her omtalte genstand blevet anbragt i æsken.

Blandt billederne er det foto taget af Billedbladets fotograf, som pryder Cai Holtens erindringbog Fra Volontør til Emeritus (1968).

Såvel fotos som scrapbog er scannet og foreligger i digital form.

Via link herunder kan man se billedet herover i sammenhæng med andre fotos fra det udenlandske besøg. Åbenbart har gæsterne takket for opholdet ved at fremsende denne collage med kommentarer.

Det er absolut tænkeligt, at de besøgende anno 1957 var "The Medical Pilgrims". I hvert fald fortæller Cai Holten i sin erindringsbog Fra Volontør til Emeritus (1968, s. 115-116), at en sådan benævnt sammenslutning af "18-20 af Storbritanniens fineste medicinske klinikere" beærede Aarhus Universitet med et besøg det nævnte år.