Administrationens sommerudflugt 14. juni 2006

AU-administrationen besøger HIH, De Geometriske Haver og Hotel Hattenæs.

Aarhus Universitets administration foretog 14. juni sin årlige sommerudflugt, som i år gik til Herning, Himmelbjerget og Hattenæs. Der kan - med lidt god vilje - hævdes at eksistere tre grunde til i år at gøre ”lidt universitetshistorisk” ud af begivenheden – nemlig disse:

• Besøget i Herning på Handels- og IngeniørHøjskolen (HIH), som netop nu fusioneres med Aarhus Universitet, var første møde mellem søsterinstitutionernes administrative medarbejdere.

• Den guidede tur i museumsområdet for ”blå gruppe” (som Universitetshistorisk Udvalgs sekretær var med i) var ensbetydende med muligheden for et grundigere studium ved selvsyn af andre sider af landskabsarkitekten C.Th. Sørensens arbejde end Universitetsparken i Århus, der er et af hans tidlige hovedværker. Vi så Skulpturparken og ikke mindst De Geometriske Haver, begge fornemme udtryk for den kendte landskabsarkitekts formsprog. Læs om C.Th. Sørensen og Aarhus Universitet.

Der foreligger et større antal fotografier fra sommerudflugten 14. juni 2006. En del af disse kan ses her:

• 05-08 På vej i busser til HIH, hvor Erik Ernø-Kjølhede (HIH) og Stig Møller (AU) talte

• 09-12 Spadseretur til museumsområdet

• 13-16 Opdeling i grupper - og "blå gruppe" i Carl-Henning Pedersens udsmykning af Angligården

• 21-24 Fra Angligården og hen til C.Th. Sørensens Skulpturparken

• 29-32 Fra Skulpturparken til C.Th. Sørensens Geometriske Haver

• 33-36 I de Geometriske Haver

• 37-40 Møde med nye kolleger på HIH over kaffe, frugt og lagkage - samt levende musik. Afgang

• 45-48 Til båden ved Himmelbjergets fod

• 49-52 Sejlads fra Himmelbjerget (og væskeindtag)

• 53-56 Fortsat sejlads (og fortsat væskeindtag)

• 57-60 Afslutning af sejlads og anløb af skibsbroen ved Hattenæs