Jens Chr. Skou-materiale fra Jens G. Nørbys efterladte papirer mv.

Samlingen, der stammer fra Jens Chr. Skous mangeårige kollega Jens Gregersen Nørbys efterladte papirer, er af Nørbys familie - via Mikael Esmann - i oktober 2017 blevet overdaget til AU Universitetshistorie.

Samlingen omfatter

• Jens Chr. Skou: Lokalanæstetika (disputats 1954, 4 eksemplarer - oprindelig 5, men det ene er overdraget til Steno Museet, der ikke mente at eje noget)
  • XXI International Congress of Physiological Sciences, Buenos Aires, Argentina, 9-15 August, 1959
  • International Workshop on the Na,K-Pump dedicated to Jens Christian Skou, Sandbjerg, November 27-30, 1988 (to samhørende hæfter - det ene med intro og deltagerliste, det andet med illustrationsmateriale)
  • Jens Chr. Skou, professor, dr.med.: Tale til lægevidenskabelige kandidater ved Aarhus Universitet 30. januar 1998, 19 s.
  • SPOR. Nobelprisen i kemi. Skou og pumpen, AU dec. 1997
  • information og debat nr. 16, 15. december 1997
  • Diverse VHS-bånd med delvis uidentificeret indhold (4 stk., forskellige)
  • The Nobel Prize in Chemistry 1997-plakaten (A3)