AU øger igen optaget af studerende

2011 er nyt rekordår for antallet af optagne bachelorstuderende på Aarhus Universitet. Naturvidenskab oplever særlig stor vækst.

Aarhus Universitet optager i år rekordmange nye bachelorstuderende. 6.500 nye studerende begyndte i september på Aarhus Universitet, hvilket er en stigning på godt tre procent i forhold til rekordåret 2010 og en stigning på cirka 18 procent i forhold til 2009. Væksten er særlig stor på de naturvidenskabelige uddannelser, hvor Aarhus Universitet i år kan tilbyde 1.036 nye studerende en plads, hvilket er en fremgang på 16 procent i forhold til 2010. Blandt højdespringerne er Matematik-økonomi og Kemi med stigninger på henholdsvis 65 og 46 procent.
– Det er meget glædeligt igen i år at kunne tilbyde et rekordstort antal unge mennesker en uddannelse på Aarhus Universitet. De unge har virkelig vist vejen ved at søge bredt ind på universitetet og også gå efter uddannelser, som samfundet efterspørger, siger rektor på Aarhus Universitet Lauritz B. Holm-Nielsen med henvisning til de store stigninger inden for blandt andet naturvidenskab og sprogfagene.