Der var engang... Kærlighed på campus

Studenterkærlighed anno 1942

De studerende på Aarhus Universitet havde lov til at modtage damebesøg på kollegieværelserne inden for passende tid. På billedet får stud.jur. Bent Wolffhechel Andersen besøg af sin kæreste, frk. Inger Lützen, der tager forskud på hustrupligterne med isyning af knapper. Billedet er bragt i Billed-Bladet 1942 som led i en længere reportage fra Aarhus Universitet. Foto: A.E. Andersen. Billedet er udlånt af Universitetshistorisk Udvalg.

Kvinden tjente mest

Økonomien i et studenterægteskab anno 1956. Helene Algreen-Petersen, der har et arbejde, bidrager med 6.000 kroner om året, stud.theol. Jørgen Algreen-Petersen bidrager med 2.400 kr om året. Parret blev forlovet i 1955, og Jørgen Algreen-Petersen blev færdig som teolog i 1958, halvandet år efter brylluppet. Han blev senere provst i Tønder. Billedet er udlånt af Universitetshistorisk Udvalg.